Caracterització de la singularitat vitivinícola de la DO Montsant
La Denominació d’Origen Montsant compta amb un territori molt heterogeni. Aquesta particularitat resulta atractiva per a un consumidor cada vegada més interessat en productes únics i diferenciats, amb la qual cosa aquesta operació treballa per a la identificació de les característiques pròpies de les vinyes de les diferents zones de la DO, i la unificació de criteris qualitatius i descriptius dels vins que s’hi produeixen.
Objectius
- Obtenir un mapa de zones de la DO, segons caracterització geològica, climàtica, cultural i sensorial dels vins que s’hi produeixen.
- Unificar criteris sobre la qualitat.
- Incrementar el prestigi de la DO i la qualitat dels seus vins, gràcies a la unificació dels criteris d’avaluació i classificació.
- Incrementar el ressò internacional dels vins i el seu impacte en la comarca i en el teixit productiu agrari.
Actuacions
Zonificació
Realització d’un estudi geològic, climàtic i cultural del conjunt de la DO, en base a mostreigs del sòl, i dades provinents d’estacions meteorològiques i de registres històrics.
Wine profile
D’acord amb les dades recollides en les diferents zones de la DO Montsant s’escolliran un seguit de vinyes representatives i es realitzaran microvinificacions per determinar-ne les seves característiques i fer-ne una comparació organolèptica.
Market Lab DO Montsant
Formació tècnica dels elaboradors en l’anàlisi sensorial per unificar criteris de caracterització i de definició de la qualitat. I estudi dels perfils característics i percepció de mercat de les varietats autòctones garnatxa i carinyena en vins 100% monovarietals, i establiment de característiques organolèptiques de vins “premium” d’alt valor afegit.